2014-03-11, 00:05
4.5 roku to dobry czas aby zaznajomić dziecko z ruchem. Z doświadczenia wiem, że rodzice czasami bywają zbyt entuzjastyczni co do osiągnięć i możliwości swoich dzieci.
Więc kilka porad na początek tak na żywo, zweryfikuj proszę i odpisz w miarę możliwości.
- sprawdź czy córka prawidłowo układa stopy chodząc, prawidłowo znaczy stopy równolegle lub w kącie rozwartym +- 15 stopni, również chodzenie na palcach powinno wyglądać tak samo
- sprawdź czy chodząc, nie zbliża kolan za bardzo do siebie
- obserwuj jej postawę, czy nie ma tendencji do chodzenia/siedzenia pochylona bardziej na jedną stronę
- obserwuj czy jej stopa układa się prawidłowo na płaskim, czy jest tendencja do przechylenia stopy do wewnątrz lub na zewnątrz
- zwróć uwagę na jej zachowania motoryczne, szybkość reakcji podczas upadku, możliwości utrzymania równowagi, pracę błędnika (np karuzela, przebywanie do góry nogami, szybkie obroty)
- w tym wieku również można sprawdzać zachowanie się w przestrzeni, czyli np. pol obrotu w podskoku
Pierwsze 4 punkty, które napisałem są o tyle ważne, że zdarzają się rodzice, którzy nie mają pojęcia o takiej kontroli czy sprawdzaniu i zamiast minimalnie dziecko zrehabilitować odpowiednimi ćwiczeniami, od razu zapisują je na jakieś sporty, przy czym rzadkością jest, że trener zwróci na to uwagę. W ten sposób dana dysfunkcja się pogłębia, bo dziecko oczywiście, nie zdając sobie z tego sprawy przyjmuje obciążenie na niewłaściwą sylwetkę, postawę lub prace nóg. Jest to bardzo ważne u dzieci w tym wieku, aby ruch był rozwojem a nie pogłębieniem problemu.
Wtedy można działać dalej.
Zapomniałem o najważniejszym, waga dziecka, jeżeli jest szczupła to jak najbardziej można, jeżeli ma nadwagę, to dla tak małego dziecka gimnastyka będzie niemiłym doświadczeniem mówiąc szczerze
Więc kilka porad na początek tak na żywo, zweryfikuj proszę i odpisz w miarę możliwości.
- sprawdź czy córka prawidłowo układa stopy chodząc, prawidłowo znaczy stopy równolegle lub w kącie rozwartym +- 15 stopni, również chodzenie na palcach powinno wyglądać tak samo
- sprawdź czy chodząc, nie zbliża kolan za bardzo do siebie
- obserwuj jej postawę, czy nie ma tendencji do chodzenia/siedzenia pochylona bardziej na jedną stronę
- obserwuj czy jej stopa układa się prawidłowo na płaskim, czy jest tendencja do przechylenia stopy do wewnątrz lub na zewnątrz
- zwróć uwagę na jej zachowania motoryczne, szybkość reakcji podczas upadku, możliwości utrzymania równowagi, pracę błędnika (np karuzela, przebywanie do góry nogami, szybkie obroty)
- w tym wieku również można sprawdzać zachowanie się w przestrzeni, czyli np. pol obrotu w podskoku
Pierwsze 4 punkty, które napisałem są o tyle ważne, że zdarzają się rodzice, którzy nie mają pojęcia o takiej kontroli czy sprawdzaniu i zamiast minimalnie dziecko zrehabilitować odpowiednimi ćwiczeniami, od razu zapisują je na jakieś sporty, przy czym rzadkością jest, że trener zwróci na to uwagę. W ten sposób dana dysfunkcja się pogłębia, bo dziecko oczywiście, nie zdając sobie z tego sprawy przyjmuje obciążenie na niewłaściwą sylwetkę, postawę lub prace nóg. Jest to bardzo ważne u dzieci w tym wieku, aby ruch był rozwojem a nie pogłębieniem problemu.
Wtedy można działać dalej.
Zapomniałem o najważniejszym, waga dziecka, jeżeli jest szczupła to jak najbardziej można, jeżeli ma nadwagę, to dla tak małego dziecka gimnastyka będzie niemiłym doświadczeniem mówiąc szczerze